måndag 2 november 2015

Firebird

Efter ett långt uppehåll med nytt jobb, gravidtrötthet, förlossning, bebisbubbla och nytt jobb igen är jag åter tillbaka i pysslandet. För tillfället är det garn och färgläggning som lockar mest. Små projekt som är lätta att lägga ifrån sig när barnet blir hungrigt, uttråkat eller allmänt missnöjt.

Bilderna är på sjalen som var en julklapp, men blev en födelsedagspresent...
Oblockad, men jag tycker ändå att man ser mönstret hyfsat. Vacker är den i alla fall.


Mönstret heter Firebird och kommer härifrån www.foldi-knit.blogspot.com
Klart värt priset. Trots att det är på engelska kunde jag följa mönsterkartan utan problem och jag är ingen van stickerska (men en ganska envis själ). Den stickas nedifrån och upp vilket också är en klar fördel. Bara att sluta när man är less, eller sjalen tillräckligt stor vilket som kommer först.


Avslutningen blev också jättesöt, men den syns nog bara efter blockning för den rullar sig som det är nu. Helst hade jag velat göra sjalen dubbelt så stor, men nu hade den suttit på stickorna i nästan ett år, så det var dags att avsluta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar