tisdag 3 augusti 2010

Födelsedagspresent

Själsfrände fyllde år tidigare i sommar. Planen var att hon skulle få choklad, men när jag skulle köpa choklad hittade jag burken och te till mig...
Så med en liten plåtburk som inspiration blev det ett halsband och ett kort.
Efter en snabb förklaring om att det inte alls var jordgubbar utan smultron blev hon nog rätt nöjd tror jag.



På insidan sitter den söta smultronflickan som jag vann från stämpelgården.
Rosorna har jag gjort efter beskrivning på Svensk scrapbooking, fast jag tror att det är lite enklare om man har stansar som klipper ut alla blommor jämt och fint. Fast jag bevisar ju att det går även om man använder penna, passare och sax för att få till formen.

2 kommentarer:

  1. Alla som sett kortet och presenten tycker det är fina :)
    Framförallt kortet med blombladen imponerar och jag är nöjd oavsett om det är en jordgubbe eller smultron. Kramar själsfrände

    SvaraRadera
  2. Kan du inte förresten ändra så att jag slipper logga in på gmail bara för att kunna kommentera?

    SvaraRadera