lördag 31 mars 2012

Scraplagrets marsutmaning

Först och främst: om syster yster läser här så kan du sluta med det omedelbums! Du får se mitt projekt när du kommer hit och fyller år.

Scraplagret har en månadsutmaning som tar slut idag. Ska ni skapa till den krävs det alltså lite snabba ryck.
Jag blev klar igår, men att fota i mörker är ju ingen höjdare, så fotograferandet fick vänta till idag.

Vad skulle jag då göra?
Jo, ett tittskåp!

Jag beställde stämpeln för ganska länge sedan och har vetat att jag vill göra något till syster, men inte riktigt vad. Tävlingen fick min inspiration att komma igång och det blev ett litet akvarium. Eller stora barriärrevet beroende på fantasinivå :)



Både snorklaren och några fiskar är hängda från "taket" i fiskelina.
Blomman i hörnet får representera solen. Det syns också lite djupverkan på den bilden.



Några stenar hittade jag bland planteringssakerna, så de fick vara med på botten. Det gör också att hela alltet står lite bättre.



Nu ska jag se om jag lyckas sätta fast några fjädrar i påskriset utan att blåsa bort...

3 kommentarer:

  1. Så fint! Jag hittade aldrig nån inspiration till att knåpa ihop ett tittskåp... men din undervattensvärld blev jättefin!

    SvaraRadera
  2. Åh, så fin!!! Ska syster yster fylla år hos dig?! Låter roligt isåfall... Sol och vackert väder här, ingen blåst! kramar

    SvaraRadera
  3. men vilket härligt bidrag! Detta kommer verkligen uppskattas:-)
    Stort tack för att du vill vara med och lycka till.
    DT Stephi Scraplagret

    SvaraRadera