tisdag 10 maj 2011

Balkongpyssel

I söndags lyckades jag bära upp jorden på balkongen och plantera i min nya stora kruka. Lavendel blev det.



Så här fin är min balkong (om man tittar åt rätt håll). En pepparmynta står på bordet och några misslyckade försök att odla vitlök.



Eftersom jag bor med en terrorist som försöker plocka upp mätpinnen ur min självvattnande kruka tänkte jag försöka med en avledande manöver. Fågelbad!



En gammal japansk lykta blev bra sysselsättning en stund. Tyvärr är hon lite för smart och lärde sig hur hon skulle få upp den på ca 5 min... Jag tror jag ska lägga dit fler för lite mer utmaning för henne.

2 kommentarer:

  1. Lilla bus-Chalita! Men vad fint det blir, jag är så impad över att du ger dig på att odla, jag har helt gett upp. Fast jag funderar på att köpa lite billiga krukväxter att ha på balkongen, såna som det inte gör nåt om de dör om en vecka. :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju trevligt med lite grönt, så det tycker jag du ska göra!
    Jag funderade på att köpa tomatplantor, men jag väntar tills efter jag varit hos svärmor i helgen. Har jag tur har hon några över istället för de jag fick sist som jag lyckades döda...

    SvaraRadera