tisdag 26 juni 2012

Monokromatiskt kort

Allt om scrap har en sommartävling där temat är monokromatiskt.
Mitt bidrag blev grönt. Jag gillar att jobba med bara en färg (och lite svart och vitt, men minimalt) det är liksom avkopplande.



Den andra bilden är en närbild där man faktiskt kan se att jag har använt glossy accent på stämplarna. En, för mig, ny produkt som jag försöker komma ihåg att leka med ibland.



När jag var klar med kortet kom jag på att jag skulle satt någon av rundlarna på kuddar för att få lite djup i det hela, men det var ju så dags att komma på det när allt var limmat och klart... och nu när jag sitter här inser jag att det är bara det första kortet som är anpassat i storlek till tävlingen, men det får vara så nu. Det är ju ändå det första kortet som visar hur kortet egentligen ser ut. :)

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag tänkte försöka ge mig på det monokromatiska också, men jag är ju så förtjust i kontraster så vi får väl se hur det går...

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt! Tack för ditt bidrag i tävlingen! kram ztina

    SvaraRadera