söndag 4 juli 2010

Trädgård

Jag vill minnas att jag lovat bilder på min balkongträdgård. Först ut är mördartomaten. Den är helt galet stor. Svårt att tro att det är en busktomat. Jag hoppas att den producerar tomater också och inte bara stjälk och blad...



Cirtonmeliss är ett ogräs tydligen. Mycket bra för mig som har svårt att få saker att överleva. Dessutom ser den snygg ut i vattentillbringare.



Sambons inneblomma trivs och frodas på balkongen på sommaren. Det största problemet kommer när man ska plocka in den på hösten. Vi skulle även behöva ett mer snillrikt system för att binda ihop den. Spretig är ju bara förnamnet.



De japanska lyktorna i den gröna krukan är också ogräs och trivs därmed. Det finns nog egentligen bara fördelar med att odla den i kruka, annars är den ständigt överallt i rabatten...

I eftermiddag blir det resa till Linköping för att leka med orglarna. Kanske utforska någon lagom låst del av domkyrkan också, man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar